בר מצווה בכותל

צרו איתנו קשר

בר מצווה בכותל

יש כאלה שעבורם בר המצווה הוא הרבה יותר מסתם תאריך. יש כאלה שמרגישים שהיום המיוחד הזה ראוי למסגרת מיוחדת ולאווירה שונה. כאשר זהו המצב, כדאי מאוד לחשוב על האפשרות של בר מצווה בכותל. בבר מצווה מסוג זה מתקיים ערך מוסף ואווירה שמתאימה בהחלט לא רק למשפחות דתיות או מסורתיות. למעשה, זוהי חוויה מיוחדת ומעשירה מבחינה רוחנית וזוהי חוויה מעצימה לכל מי שלקוח בה חלק ובראשם, כמובן, נער הבר מצווה ומשפחתו הקרובה.

להתרגש בכותל

הכותל המערבי הוא סמל רב עוצמה של היהדות לאורך הדורות. גם דתיים וגם חילוניים, גם מסורתיים וגם אחרים חשים בכוחו של האתר הזה, שהוא יחיד ומיוחד. אין זה דבר חדש, עריכה של בר מצווה בכותל ולאורך השנים רבים הגיעו לשם כך לארץ גם מארצות רחוקות מעבר לים.

היו תקופות שבהן מנהג זה של עריכת בר מצווה ברחבת הכותל הפך פחות מקובל. בעת האחרונה, לעומת זאת, בר מצווה בכותל שב להיות תופעה מרכזית בהוויה של משפחות רבות. כמעט בכל יום ויום ניתן לראות את המשפחות הנרגשות המלוות את נער בר המצווה בעודו קורא בהפטרה ומספר על פרשת השבוע. זוהי חוויה מיוחדת במינה, שמוסיפה נופך מיוחד, אישי, יהודי ולעיתים אפילו לאומי.

מזל וברכה בירושלים

במסגרת צילום בר מצווה שעורכים בכותל ניתן לשלב גם ביקור בירושלים, על נופיה ואתריה. מי שרוצה יוכל לארגן כיבוד קל סמוך לרחבת הכותל עצמה וניתן גם לקנח את האירוע באחת המסעדות הטובות של ירושלים או סביבותיה. במיוחד עבור אלה שמגיעים לעיר בעלת האווירה המיוחדת והמרשימה הזאת מרחוק, כדאי ליהנות מבר המצווה וגם מירושלים עצמה.

לסיום, נציין יש כאלה שמטעמים שונים מבצעים את בר המצווה ברחבת הכותל שלא ביום המדויק שבו חל יום ההולדת (בתאריך העברי, כמובן). זוהי בהחלט אפשרות שכן קשה לקלוע ליום המדויק אך יש לקחת בחשבון שאת העלייה עצמה לתורה ניתן לקיים רק לאחר שמלאו לנער שלוש עשרה שנים. לא פחות חשוב – כדאי לזכור להביא סוכריות ולהמטיר על חתן בר המצווה, ברגע הנכון, למזל ולברכה בירושלים.

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

תיק עבודות

המלצות

חדש בבלוג שלנו

צילום בצל המלחמה

עד 50% הנחה!

מבצע